19.5.07

Hear and tell

Χάρη στην unlearn θυμήθηκα ενα καταπληκτικό κομμάτι που είχα πρωτοακούσει απο τη συλλογή The strength of whispers του Παπασπυρόπουλου, το Rapunzel των Novak. Τώρα όμως πρόσεξα τί λένε οι στίχοι, για δείτε κι εσείς:

Isn't it marvelous that we have been given the gift of
seeing and hearing?

Of course, seeing gives us a wonderful picture of
the world around us,
but I
wonder how many of you think about hearing
as giving us wonderful soundpictures...

For, sounds are really tone colours
that give us a picture of what we hear.

We have all enjoyed show-and-tell at school.
But, how many of you have
played the exciting game of
hear-and-tell ?


We will now hear sounds. Can you tell us what they are?
And, who or what, is
making them?
Lets try...
First, close your eyes, and when you hear each sound,
try to
guess what it is...
Either say what it is, or, if you are alone, just think
about it...

Αυτό μου θύμισε κάτι που έκανα απο μικρή, ιδίως όταν έπαιζα κάποιο κομμάτι στην κιθάρα: έφτιαχνα εικόνες και ιστορίες. Όταν τα μπάσα χτυπούσαν δυνατά φανταζόμουν οτι κάποιος μιλούσε έντονα, όταν έπαιζα piano ήταν σα να σιγοψυθίριζαν κουτσομπόλες κυρίες ή κορίτσια έλεγαν τα μυστικά τους, στο forte κάποιος φώναζε "αφήστε με, θέλω να το πω!". Μεγαλώνοντας και παίζοντας πιο ενδιαφέροντα κομμάτια άρχισαν να αλλάζουν κάπως και οι εικόνες: στο Verano Porteno του Piazzolla είναι δύσκολο να μη φανταστείς ενα ζευγάρι να στροβιλίζεται χορεύοντας τάνγκο σε κάποιο δρομάκι του Μπουένος Άιρες, στα πρελούδια του Μπάχ φαντάζεσαι τύπους με άσπρες μακριές περούκες να δοκιμάζουν τα όργανα πριν παίξουν τη σουίτα προς τιμήν του βασιλιά.

Και όχι μόνο: έχοντας ακούσει για παράδειγμα μια τζαζ ορχήστρα ανακατεμμένη με αφρικανικά όργανα να παίζει κάποιο κομμάτι του Μπάχ, την επόμενη φορά που θα το παίξεις αρχίζεις να τονίζεις διαφορετικά, να το βλέπεις κάτω απο ένα άλλο πρίσμα, τελείως διαφορετικό απο αυτό που είχες συνηθίσει. Έχοντας ακούσει το Nothing else matters των Mettalica απο συμφωνική ορχήστρα, ή προσέχοντας τα βιολιά και τα τσέλα στο Eleanor Rigby η έννοια της μελωδίας αποκτά μια άλλη διάσταση.


Το θέμα όμως άλλο ήτο: τα πρώτα αυτά λόγια του Rapunzel μου θύμισαν και κάτι άρθρα στο πρώτο περιοδικό που είχε βγάλει η Καθημερινή, πριν το Κ νομίζω, ή ήταν η πρώτη μορφή του Κ (δε θυμάμαι) όπου είχε φανταστικές ιστορίες με βάση κάποιο τραγούδι. Μια θυμάμαι χαρακτηριστικά, που ήταν με μια κοπέλα και ενα νεαρό, στο τραίνο, και το τραγούδι που "έπαιζε απο πίσω" ήταν το Goodbye των Archive.
Και ερχόμαστε, επιτέλους, στο κυρίως θέμα του ποστ, το οποίο είναι: οι Novak ακούγοντας τη μουσικούλα στο εν λόγω άσμα έφτιαξαν αυτές τις εικόνες

Island breezes, and your travel-shop teases,
And all you want is a raise, yeah,
For all of the sunshine,
Better make you be mine,
Forever and no more,
All you do is play guitar and the melody for me, melody, melodies...

You're .. My .. Life.

And you don't even boast of your extra-fine life or your flash ship upholstery,
All I can recollect - 'You better wear your best white dress'

Your .. Whole .. Life ..



...εσείς, τί παραμύθια φτιάχνετε με τα αγαπημένα σας τραγούδια;


====================================================

Όροι συμμετοχής: Ακούτε το αγαπημένο σας τραγούδι/μουσικό κομματι και φαντάζεστε μια ιστορία, ενα παραμύθι. Κάθεστε αμέσως κάτω και το γράφετε, σε πακέτο τσιγάρων, σε palmtop, σε molesκine, σε ο,τι σας βρίσκεται τέλος πάντων. Φτάνετε σπίτι, ανοίγετε τον blogger και το γράφετε και ηλεκτρονικώς. Στη συνέχεια, ό,τι θέλετε. Είτε μου τα στέλνετε να τα δημοσιεύσω εγώ, ή τα δημοσιεύετε στο μπλογκ σας, ενημερώστε με όμως για να βάλω λινκ στο ποστ σας. Δεν είναι ανάγκη να είναι ιστορία με συνοχή, με αρχή, μέση και τέλος - μπορείτε να γράψετε και σκόρπιες εικόνες. Ή να βάλετε και εικόνες, πραγματικές. Έχετε απεριόριστο αριθμό συμμετοχών.

Προσεχώς στο "Ο εφιάλτης της Περσεφόνης": Το παραμύθι μου by proserpina - τώρα υπο ποία μουσική υπόκρουση, δεν έχω αποφασίσει ακόμα. Οχι, για να μη λέτε οτι βαριέμαι και οτι μαζεύω ποστ άλλων για να κάνω δικό μου ποστ!

ΥΓ1 Τί τα ήθελα τα πολυτεχνεία, επιμελήτρια εκδόσεων έπρεπε να γίνω

ΥΓ2 Ε, λέμε και καμμιά βλακεία να περνάει η ώρα

ΥΓ3
Για τους στίχους του Rapunzel διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, παντού αυτούς βρήκα αλλά, ειδικά στην τρίτη γραμμή απ' το τέλος, δεν καταλαβαίνω τί λέει, τζαμπα το πήραμε το proficiency

26 σχόλια:

unlearn... είπε...

Λοιπόν και αυτές τις μέρες σκεφτόμουνα να ανεβάσω ενα ποστ με τους στίχους, αλλά το έκανες εσύ καλύτερα :)
Τι ωραία.

Μέχρι πόσα παραμύθια δέχεστε?Γιατί είπαμε αυτά τα αγαπημένα δεν περιορίζονται.... :Ρ

proserpina είπε...

Όσα θέλετε! Γράφε εσύ, κι εγώ θα τα δημοσιεύω (παναιιια μου, ούτε ο Λαμπράκης να ήμουν)

ggk είπε...

Τι ωραία ιδέα!!!! Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι και τόσο καλή στη γραφή, θα προσπαθήσω όμως και άμα τα καταφέρω θα στο στείλω. Μου είναι πολύ δύσκολο να μεταφέρω τις σκέψεις μου στο χαρτί. Έχω αγωνία να διαβάσω τις ιστορίες των υπολοίπων :)

Unknown είπε...

Ακούω Schiller-Falling
είμαι σε βαγόνι τρένου ολομόναχος, ο καιρός έξω αγέλαστος,μουντός, άχρωμος... απογευμα μέσα στα ξημερώματα... βρέχει καταρρακτωδώς μα έχω αφήσει το τζάμι λίγο ανοικτό και οι σταγόνες σκάνε στα μούτρα μου και μου δίνουν ανάσες, παραπάνω από αυτές που χρειάζομαι... ο αέρας μου κλείνει τα μάτια..θέλω να αισθάνομαι μόνος...θέλω να με στεναχωρεί αυτό.. μα δε με ρίχνει...
no matter who’s wounding my heart i know i won’t fall down

[Germanos] είπε...

Θα το χεις Τριτη η Τεταρτη , τωρα δουλεύεω το ποστ με τα Νοτια Προάστια

Ασχετο! Ερση δεν κανεις μονο για θετική επιστήμων.
Με τέτοιες ιδέες σε διαφημιστική σε βλέπω.... :)

Pixel Sprite είπε...

cure - disintegration

Συννεφιασμένη μέρα - τα σύννεφα μαύρα, στα πρόθυρα μεγάλης μπόρας.
Κάποιος κάθεται πάνω σε ένα βράχο, στα κύματα δίπλα με φωτογραφίες στο χέρι.
Τις πετάει μία - μία στη θάλασσα. Καπνίζει μανιωδώς και κάθε τσιγάρο που τελειώνει το σβήνει πάνω στο χέρι του.


"it's easier for me to get closer to heaven
than ever feel whole again"

Φράνσις είπε...

Εύγε κυρία του κατω κοσμου! μου ε΄δωσες ιδέα για το επομενο ποστ, αλλα πρώτα θα απαντήσεις σ'αυτο που θ'ανεβασω σήμερις.Αμ τι δε φτανει που τη σκαπουλαρισες με το της Παρασκευής(πρέπει να κοιταξω το συντακτικό μου ο άνθρωπος.) Το διαβαζω επισταμενως το δικο σου και επανερχομαι σε λίγο!
καλημερες...

proserpina είπε...

@ggk: εντάξει, για προσπάθησε λοιπόν και ο,τι βγει! Απ' οτι βλέπω μερικοί άρχισαν ήδη να στέλνουν

@narita: εύγε ναρίτα παιδί μου, Schiller κιόλας, φςςςςςς. "θέλω να με στεναχωρεί αυτό.. μα δε με ρίχνει..."->εεετσι, έτσι. Μερικές φορές ο εαυτός μας είναι πιο σοφός απο εμάς (τι είπα τώρα;)

@[germanos]: λες; Διαφημιστική ε; Χμμμ...Μπαα, δεν το νομίζω. Αν έχεις καμια πρόταση όμως, ειμαι μέσα! roooooofl Άντε, τελείωνε με τα Νότια Προάστια, περιμένω παραμύθι!

@pixel sprite: ε, καλά, για το οτι θα ήταν των Cure το κομμάτι μπορώ να πω οτι ήμουν σχεδόν σίγουρη ;) Αχ γιατί καλέ το σβήνει πάνω στο χέρι του; Ο βράχος δεν του κάνει; Αχχχ

@auburn kate: βρεε τί έχουμε πάθει, θα έρθω καλέ, θα έρθω απο το μπλογκ, εντάξει! Άντε, για να δούμε τη δική σου ιστορία...

pietà είπε...

Χώσιμο μου μυρίζεται.....

ggk είπε...

Βασικά ξέρεις τι θυμήθηκα; Την ταινία "Ο θρύλος του 1900". Το έχεις δει; Είναι αυτή με έναν πιανίστα που γεννήθηκε και έζησε μέσα σε ένα πλοίο (φανταστική ιστορία) ο οποίος εμπνεόταν τη μουσική που έπαιζε βλέποντας τον κόσμο τριγύρω του για τον οποίο φανταζόταν διάφορες ιστορίες.
Πιστεύω ότι θα σου αρέσει πολύ σε περίπτωση που δεν την έχεις δει.

proserpina είπε...

@pieta: χώσιμο;

@ggk: δεν την έχω δει αλλά με προϊδεάζεις θετικά τώρα!!! Θα την ψάξω, ευχαριστώ :)

Desposini Savio είπε...

το κομμάτι είναι αυτό είναι επίσης στα κορυφαία που αγαπώ.
όταν το πρωτοάκουσα ήμουν καθ'οδόν για Θεσσαλονίκη με αυτοκίνητο. τρελάθηκα... το έπαιξε ένας τοπικός σταθμός και δεν είπε τίτλο, όπου κόνταψα να σαλτάρω τελείως γιατί πως θα το έβρισκα..;
συγκράτησα μόνο το "But, how many of you have played the exciting game of hear-and-tell?"
Μπήκα αργότερα στο google και το ανακάλυψα.

Εμένα μου έφερε στο μυαλό μια εικόνα. Εν μέσω αγνώστου πλήθους σε μια άλλη χώρα, η Σάβιο να περπατά και ο ουρανός να είναι μωβ και να βρέχει, να βρέχει...

υπέροχο ..

Gogo είπε...

Gamwti mou
Fantasia miden exw sto na grapsw keimena etsi opws grafoun oloi, oneiropolontas..

Tha de bas kai!

proserpina είπε...

@desposini savio: μμμμμ, ωραία εικόνα! Το κομμάτι πραγματικά καταπληκτικό...

@gogo: δε μπορεί, κάτι θα σκεφτείς! Αντε, για να σε δω!!!

(γιαααα να εγκαινιάσω κ την καινούργια μου εικονα, να δω πώς θα φαίνεται)

proserpina είπε...

α, ωραία, δε φαίνεται τίποτα! :S

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

πού είναι το παραμύθι σου; οέο;

proserpina είπε...

Το παραμύθι μου έτοιμο είναι, τα δικά σας δε βλέπω...

tzotza είπε...

καλησπερα.
τι υπεροχη ιδεα!!!νομιζω πως ξερω και ποιο τραγουδι θα διαλεξω!!νομιζω πως για επιμελητρια εκδοσεων θα ησουνε παρα πανω απο μια χαρα!!!παω να στρωθω στο γραψιμο!!!

Tf είπε...

Τι σύμπτωση! Το κομμάτι αυτό δε το ήξερα μέχρι που το άκουσα πριν λίγες μέρες πρώτη φορά στο top10 του σταθμού 1055Rock και από τότε μου έχει κολλήσει (στο μυαλό και στο playlist). Μελωδική μουσική με πολύ ωραίους στίχους.

Αν κάτσω να φτιάξω τώρα παραμύθι θα πέσω λιπόθυμος πάνω στο πληκτρολόγιο απ'τη νύστα. Μάλλον θα ακούσω την ήδη υπέροχη αυτή ιστορία των Novak.

ΥΓ: Μπορώ να δώσω λινκ για το τελευταίο ολοκληρωμένο album των Novak με τίτλο... Novak. Φυσικά αν μου το επιτρέπεις εσύ, Proserpina.

proserpina είπε...

Καλημέρααααα :)

@tzotza: καλώς ήρθες :) Άντε, για να δούμε τι παραμύθι θα φτιάξεις! Περιμένω, ε;

@tf: δώσε λινκ στο λαό! rooooooofl (καλέ τί λέει αυτός; "αν μου το επιτρέπεις εσυ";)

Tf είπε...

Καλημέρα :)

Proserpina μη το λες αυτό γιατί μου έχουν σβήσει τέτοιο comment επειδή απλά δε ρώτησα, άσχετα που έδινα κάτι και δε διαφήμιζα κάτι.

Ε, ντακς, το ξέρω ότι εσύ δεν είσαι κομπλεξική αλλά νομίζω είναι καλύτερα να ρωτάς πρώτα.

Εδώ, λοιπόν, το album των Novak, Novak. Enjoy :)

proserpina είπε...

Ουουου, τέλεια, το κατεβάζω τώρα! Ευχαριστώ! Θα το γραψω και στο κουτι ως ανακοινωση :)

Tf είπε...

;)

Tf είπε...

Oooops!

Το αρχείο έχει και κωδικό, τον οποίο ξέχασα να δώσω... (δε το γλιτώνω τον λιθοβολισμό)...

Password: belovedmusic.net

proserpina είπε...

Εεε μα, λεω κι εγώ, τί κωδικούς μου ζητάει; Αχααχαχαχχ

Crucilla είπε...

Ωχ, τώρα το διάβασα. Μάλλον είχαμε channeling νοόσφαιρας ( 23/05 )

Πωπωώωωω!